wtorek, 27 stycznia 2009

Niebo nad Teneryfą (4): Czekając na Wenus.

Nad Teneryfą mamy kolejny dzień - co zresztą widać na załączonym obrazku:) Sprawdzając stan moich zleceń widzę że ciągle czekają. Szczególnie intryguje mnie Wenus - po pierwsze dlatego, że możliwości obserwacyjne tej planety są nieco ograniczone, po drugie dlatego, że zarówno w archiwum Mikroobserwatorium jak i archiwum Teleskopów Bradforda znalazłem stosunkowo mało jej udanych zdjęć. Zaktualizowałem jeszcze Orbitera, dodając markery odpowiadające położeniom obserwatoriów o których tyle ostatnio piszę:Stworzyłem w tym celu plik RokAstronomii2009.mkr którego zawartość wygląda tak:O tym, jak dodawać markery pisałem już w poście, gdzie opisałem jak oznaczyć lądowisko Phoenixa. Tu procedura jest analogiczna - zmieniają się tylko foldery.

Brak komentarzy: