piątek, 23 stycznia 2009

Mikroobserwatorium - update!

Dokonałem kompletnej reedycji posta poświęconego Mikroobserwatorium. Dodałem między innymi omówienie interfejsu przeznaczonego dla gości oraz linki do kart z tłumaczeniami opisów towarzyszących obiektom, które możemy sfotografować.
Myślę, że powinno to wystarczać aby osoba nieznająca angielskiego poradziła sobie z obsługą tego serwisu. Najbliższe moje plany to przetłumaczenie sekcji poświęconej dziedzictwu Galileusza. Zawiera ona 8 krótkich, ciekawych artykułów w syntetyczny sposób przedstawiających na przykładzie galileluszowych obserwacji jak zmieniło się nasze postrzeganie wszechświata w przeciągu ostatnich 400 lat. Ciekawa wydaje mi się pewna kompatybilność, jaką dostrzegam pomiędzy Mikroobserwatorium a Galileoskopem. Jak już pisałem wcześniej, nie wiem jak wyglądają materiały edukacyjne towarzyszące Galileoskopowi, myślę jednak że mogą się one przydać również w kontekście Mikroobserwatorium. Ciekawe, czy ktoś tą zależność zauważy. Wystarczyłoby przykładowo umieścić w galileoskopowych materiałach krótką informację, że proponowane obserwacje można powtórzyć również przy pomocy zdalnie sterowanych teleskopów i podać niezbędne linki.
Update:
Dzięki panu Lechowi Mankiewiczowi Mikroobserwatorium zagościło na Eu-Hou. Bardzo nas to cieszy, po pierwsze dlatego, że praca moja i Doroty nad tłumaczeniem tekstu została dostrzeżona, po drugie dobrze się składa że projekt znalazł się pod opieką profesjonalistów w dziedzinie edukacji w naukach ścisłych.

Brak komentarzy: