Od Karty do Scratcha |
Słowo się rzekło, a zatem wypada od czegoś zacząć. Album który umieściłem powyżej zawiera (przyznaję że prowizoryczne) odpowiedniki anglojęzycznych kart do nauki podstaw programowania w Scratchu. Karty zawierają proste programy, których działanie można prześledzić na tej stronie. Ale zaraz, zabawa z kartami to właściwie ... kolejny krok. Więc może po kolei:
1. Rozpocznij od pobrania Scratcha. Następnie go zainstaluj.
2. Pobierz pdf zawierający wprowadzenie do programu. Jest on po angielsku, lecz jeśli nawet nie znasz tego języka to nie powinieneś mieć problemu z odczytaniem ilustracji pokazujących krok po kroku co trzeba zrobić. To, co jest zawarte w pdf'ie jest również pokazane w filmiku (chwilę się ładuje).
3. Uruchom Scratcha i postaraj się powtórzyć wszystkie akcje pokazane w filmiku i pdf-ie. W ten sposób oswoisz się ze środowiskiem. Zwróć uwagę, że Scratch posiada polską wersję językową. Ponieważ jednak posiada stosunkowo mało komend, zaś klocki im odpowiadające są ułożone w identyczny sposób jak w wersji angielskiej, nie powinieneś mieć kłopotów w posługiwaniu się dokumentacją czy rozumieniem akcji pokazywanych w filmiku.
4. Odwiedź stronę zawierającą tutoriale do Scratcha. Każdy tutorial to krótki filmik. Jak możesz zauważyć, znajdujesz się w lekcji pierwszej. Przejrzyj tutoriale, wykonując czynności w nich opisane. Potem powtórz to dla kolejnych lekcji - potrwa to szybciej niż myślisz;)
5. Teraz możesz zaprosić którąś ze swoich pociech do wspólnej zabawy - podstawy znajomości programu które przyswoiłeś pozwolą uniknąć Ci kompromitacji przed dzieciakiem, który to wszystko najprawdopodobniej przyswoi mniej więcej cztery razy szybciej niż ty - tak było przynajmniej w przypadku moich dzieci:)
Jeżeli masz jakieś pomysły związane z tym co napisałem, pozostaw proszę komentarz pod postem lub w tym wątku.
1. Rozpocznij od pobrania Scratcha. Następnie go zainstaluj.
2. Pobierz pdf zawierający wprowadzenie do programu. Jest on po angielsku, lecz jeśli nawet nie znasz tego języka to nie powinieneś mieć problemu z odczytaniem ilustracji pokazujących krok po kroku co trzeba zrobić. To, co jest zawarte w pdf'ie jest również pokazane w filmiku (chwilę się ładuje).
3. Uruchom Scratcha i postaraj się powtórzyć wszystkie akcje pokazane w filmiku i pdf-ie. W ten sposób oswoisz się ze środowiskiem. Zwróć uwagę, że Scratch posiada polską wersję językową. Ponieważ jednak posiada stosunkowo mało komend, zaś klocki im odpowiadające są ułożone w identyczny sposób jak w wersji angielskiej, nie powinieneś mieć kłopotów w posługiwaniu się dokumentacją czy rozumieniem akcji pokazywanych w filmiku.
4. Odwiedź stronę zawierającą tutoriale do Scratcha. Każdy tutorial to krótki filmik. Jak możesz zauważyć, znajdujesz się w lekcji pierwszej. Przejrzyj tutoriale, wykonując czynności w nich opisane. Potem powtórz to dla kolejnych lekcji - potrwa to szybciej niż myślisz;)
5. Teraz możesz zaprosić którąś ze swoich pociech do wspólnej zabawy - podstawy znajomości programu które przyswoiłeś pozwolą uniknąć Ci kompromitacji przed dzieciakiem, który to wszystko najprawdopodobniej przyswoi mniej więcej cztery razy szybciej niż ty - tak było przynajmniej w przypadku moich dzieci:)
Jeżeli masz jakieś pomysły związane z tym co napisałem, pozostaw proszę komentarz pod postem lub w tym wątku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz