wtorek, 20 stycznia 2009

Karty do Scratcha i pierwsze kroki.

Od Karty do Scratcha
Słowo się rzekło, a zatem wypada od czegoś zacząć. Album który umieściłem powyżej zawiera (przyznaję że prowizoryczne) odpowiedniki anglojęzycznych kart do nauki podstaw programowania w Scratchu. Karty zawierają proste programy, których działanie można prześledzić na tej stronie. Ale zaraz, zabawa z kartami to właściwie ... kolejny krok. Więc może po kolei:
1. Rozpocznij od pobrania Scratcha. Następnie go zainstaluj.
2. Pobierz pdf zawierający wprowadzenie do programu. Jest on po angielsku, lecz jeśli nawet nie znasz tego języka to nie powinieneś mieć problemu z odczytaniem ilustracji pokazujących krok po kroku co trzeba zrobić. To, co jest zawarte w pdf'ie jest również pokazane w filmiku (chwilę się ładuje).
3. Uruchom Scratcha i postaraj się powtórzyć wszystkie akcje pokazane w filmiku i pdf-ie. W ten sposób oswoisz się ze środowiskiem. Zwróć uwagę, że Scratch posiada polską wersję językową. Ponieważ jednak posiada stosunkowo mało komend, zaś klocki im odpowiadające są ułożone w identyczny sposób jak w wersji angielskiej, nie powinieneś mieć kłopotów w posługiwaniu się dokumentacją czy rozumieniem akcji pokazywanych w filmiku.
4. Odwiedź stronę zawierającą tutoriale do Scratcha. Każdy tutorial to krótki filmik. Jak możesz zauważyć, znajdujesz się w lekcji pierwszej. Przejrzyj tutoriale, wykonując czynności w nich opisane. Potem powtórz to dla kolejnych lekcji - potrwa to szybciej niż myślisz;)
5. Teraz możesz zaprosić którąś ze swoich pociech do wspólnej zabawy - podstawy znajomości programu które przyswoiłeś pozwolą uniknąć Ci kompromitacji przed dzieciakiem, który to wszystko najprawdopodobniej przyswoi mniej więcej cztery razy szybciej niż ty - tak było przynajmniej w przypadku moich dzieci:)
Jeżeli masz jakieś pomysły związane z tym co napisałem, pozostaw proszę komentarz pod postem lub w tym wątku.

Brak komentarzy: