niedziela, 18 stycznia 2009

Zanim kupicie Galileoskop.

Powyższy filmik przedstawiający możliwości obserwacyjne Galileoskopu znalazłem na stronach EuHou. Tymczasem na stronie http://galileoscope.org.s24296.gridserver.com/ mogę przeczytać że formularz umożliwiający zamówienie teleskopu pojawi się w połowie stycznia - a zatem lada moment. Póki co ci, co chcą być na bieżąco, mogą podać swój adres kontaktowy tutaj.
Ciekaw jestem, na ile Galileoskop spełni oczekiwania swoich projektantów.
Trzeba tu pamiętać, że wiele zależeć będzie od towarzyszących tej lunecie materiałów edukacyjnych. To od nich może w dużej mierze zależeć stworzenie specyficznego klimatu obserwacji umożliwiające odczucie chociaż w części podobnej ekscytacji i zadziwienia jakie towarzyszyło Galileuszowi 400 lat temu. Próbowałem odnaleźć te materiały w sieci - nie udało mi się, trafiłem jednak na materiały towarzyszące japońskiemu projektowi You are Galileo opartego na wykorzystaniu lunet Spica. Po lewej stronie zamieściłem reprodukcję strony jednego z nich na której widać wzór raportu z obserwacji faz Wenus.

Brak komentarzy: