czwartek, 29 stycznia 2009

Niebo nad Teneryfą (5): Księżyc obok Wenus

Taki widok można było podziwiać na Teneryfie o 22:11 naszego czasu. Teoretycznie, gdyby była zlecona dostateczna ilość zdjęć, to przy pomocy systemu Constellation wyszłyby przepiękne zdjęcia Księżyca obok Wenus. Praktycznie jednak wszystko jest uzależnione od algorytmu kierującego ustawieniem teleskopów. Aby nieco skrócić czas oczekiwania na zlecone przez nas zdjęcia oraz zwiększyć szansę na udane ich wykonanie na pewno warto się kierować wskazówkami zawartymi w artykułach: Successful Observing Requests oraz How to get good images with the BRT. Dobrze jest również pobuszować po galerii - porównanie parametrów ekspozycji z ich rezultatami widocznymi na zdjęciach daje dobre rozeznanie w tym, czego należy unikać - ja właśnie w ten sposób ustawiłem sobie parametry pod moim zdaniem całkiem udane zdjęcia Saturna i Plejad.
Skoro już o udanych zdjęciach mowa - kolejne zdjęcie Wenus które przyszło mi z Mikroobserwatorium wygląda tak: Bawiąc się Mikroobserwatorium i Teleskopami Bradforda (tak przywykłem je nazywać), nasuwa mi się na myśl, że oba te narzędzia doskonale się uzupełniają. Oczywiście urządzenia na Teneryfie są o wiele bardziej nowoczesne, lecz za to czas czekania na zdjęcia może trochę zniechęcić, brakuje mi również na ich serwerze tekstów równie ciekawych jak te, które teraz tłumaczę.

Brak komentarzy: