wtorek, 27 stycznia 2009

Niebo nad Teneryfą (3) - Czyli właściwie gdzie?

Podgląd z jednej z webkamer Obserwatorium Bradforda oraz towarzyszący mu napis "The Tenerife site reports the weather is good for observing." sugerują, że na swoje zdjęcia nie będę musiał czekać zbyt długo:) Tymczasem odnotowuję sobie położenie teleskopów: 28 stopni 17 minut 54 sekundy szerokości geograficznej północnej oraz 16 stopni 30 minut 34 sekundy długości geograficznej zachodniej.
Do czego mi się to przyda, jeszcze nie wiem;) Może do tego, by zaplanować cele obserwacji tak, żeby nie zlecić żadnej bzdury? Wystarczy w tym celu wprowadzić odpowiednie dane w Stellarium:
Powyższe okno lokalizacji umożliwi ustawienie widoku nieba tak, jak wygląda ono nad Teneryfą. Wywołuje się je klawiszem F6, albo po prostu klikając odpowiadającą mu ikonę na wysuwalnym menu z lewej strony ekranu. Kolejny program, który się może przydać to WorldWind. Przy jego pomocy wygenerowałem poniższą grafikę: Tak prawdę mówiąc liczyłem na to, że uda mi się uzyskać widok odpowiadający temu z webkamery. Niestety, wydajność Neostrady oraz mojego komputera spowodowały, że musiałem się zatrzymać w pewnej odległości od wyspy. Nic jednak straconego, o ile macie zainstalowany program możecie rozpocząć zwiedzanie wyspy od miejsca uchwyconego powyżej. Wystarczy kliknąć ten link. Pozostaje mi jeszcze Orbiter - na razie jednak idę spać.

Brak komentarzy: