Przed chwilą przerobiłem na animację w Scratchu zdjęcie, przedstawiające Ultragłębokie Pole Hubble'a. Kliknijcie w grafikę poniżej, a potem kierujcie się instrukcjami znajdującymi się w opisie projektu:

Pisząc o Scratchu, nie sposób pominąć aspektów społecznościowych. Język ten powstał nie tylko po to, by uczyć dzieci programowania, lecz również po to, by kształtować cechy kluczowe, między innymi kreatywność i umiejętność pracy w grupie. "W pigułce" ilustruje to grafika pochodząca z pdf-u Learnig with Scratch:
Przedstawia ona kroki, jakie należy podjąć przy pracy z dowolnym scratchowym projektem. Kolejność ta jest swoistym dogmatem, obowiązującym w środowisku nauczycieli Scratcha. Warto zwrócić uwagę, że punkty Share oraz Reflect dość ciężko jest zrealizować poza kontekstem pracy w grupie. Dlatego wśród materiałów poświęconych Scratchowi spora część to publikacje poświęcone temu, w jaki sposób organizować zajęcia grupowe z tym programem. Pisałem już o tym nieco, więc nie będę się powtarzał. Zachęcam do własnych poszukiwań - darmowych materiałów edukacyjnych poświęconych Scratchowi jest w sieci naprawdę sporo i są one świetnej jakości. Wszystko to dzięki sponsorom, takim jak National Science Fundation, Microsoft, Intel Foundation, Nokia, przede wszystkim zaś MIT w obrębie którego Scratch powstał. Na koniec pozwolę sobie zamieścić jeden film:

Jest to krótki reportaż z tzw. Dnia Scratcha. Imprezy tego typu są swoistą promocją tego języka programowania oraz stylu pracy z nim, jakże odmiennego od tego, jakie przykładowo nasze dzieciaki znają ze swoich szkół. Filmik powyżej został zrealizowany na Uniwersytecie HAN w Holandii. Więcej reportaży z Dnia Scratcha możecie znaleźć tu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz