piątek, 9 października 2009

Zobaczymy ...

Dzisiaj o 13:33 Centaur uderzył w Księżyc. Jakieś cztery minuty potem spadł również LCROSS obserwujący całe zdarzenie. Poniżej zamieszczam filmik, streszczający całą misję:
Pozostaje czekać na informacje, które zostaną ogłoszone na konferencji prasowej która ma się rozpocząć o 16. 00 CEST. Na razie, przeglądając astro4you odczuwam w wypowiedziach niepewność. Człowiek chciałby, żeby impakt był efektowny, chciałby, żeby już były wyniki analiz spektralnych potwierdzających obecność lodu. A tymczasem ... zobaczymy.
Update 18:46.
Jak widzę, na astro4you zapadła na razie cisza. W takim razie mogę spokojnie uzupełnić sobie linki, do których wypada będzie wrócić:
Misję LRO/LCROSS można zrekonstruować na Orbiterze przy pomocy: dodatku autorstwa BrianaJ, danych z serwisu Solar System Dynamics, oraz tekstu Powtórka z Saturna, gdzie omówiłem korzystanie z SSD.
Wędrując śladem informacji o transmisji na żywo ze Slooha, uzupełniłem podsumowanie o Slooh4Schools. Trafił się również fajny link do Starizona, gdzie znaleźć można trochę tutoriali m.in. na temat fotografowania kamerkami CCD. Być może przyda mi się to w przyszłym roku.
Kolejny ciekawy link to sekcja education serwisu poświęconego misji LCROSS. Znajduje się tam wykaz materiałów edukacyjnych poświęconych Księżycowi. Całkiem spory.
Po co wracać na Księżyc? - to tytuł artykułu Paula D. Lowman'a, z którego wziąłem powyższą grafikę, przedstawiającą początki ewentualnej księżycowej stacji badawczej. Warto porównać ją z grafiką, którą zamieściłem tu.

Brak komentarzy: