sobota, 3 kwietnia 2010

250 zdań.

I:\pappert\guideddiscovery\sillyquestion\250\250.htm

Powyższe zdjęcie znalazłem w Wikipedii. Przedstawia ono naramiennik (?) na którym przedstawiono zmartwychwstanie Chrystusa. Warto przyjrzeć się innym grafikom o tej tematyce. Bez względu na to, czy jest się wierzącym czy też nie wszystkie te dzieła sztuki nie powstałyby gdyby nie chrześcijaństwo. Powoli Święta dobiegają końca, ja zaś uzupełniam tego posta doklejając treści czy linki które w jakiś sposób zapadły mi w pamięć.
Jeżeli dokonamy kompilacji tekstów czterech Ewangelii powstanie mniej więcej chronologiczny zapis zwany harmonią Ewangelii. Streszczenie takiego zapisu wykonałem jako aplikację w Scratchu.

Jest to prosty program, zawierający jedną listę oraz reprodukcję obrazu flamandzkiego malarza, Jakuba Jordaensa. Można go łatwo rozbudować, chociażby podpinając pod zdarzenia wymienione w liście kolejne reprodukcje obrazów, rzeźb czy architektury które powstawały przez wieki.
Przejrzałem jeszcze dzisiaj trochę haseł internetowych związanych z Ewangelią. Trochę pustawo - choć może przesadzam. Odnotowałem sobie serwis ewangelia.com, prawdopodobnie związany raczej z "zielonymi". I nie mogłem się powstrzymać, by nie zamieścić poniżej tego, co powiedział David Wilkerson:
Jestem agnostykiem i ze zorganizowanym Kościołem rozstałem się jakiś czas temu z powodów różnych. Pozostał ogromny szacunek dla tych ludzi, którzy w nim starają się żyć zgodnie z głoszonymi przez siebie zasadami. Paru znam - i zazdroszczę im.
Dla pamięci odnotowałem sobie jeszcze: stare, dobre opowiadanie Rafała Ziemkiewicza, blog Ewangelia w XXI wieku, oraz Theofilosa, gdyby 250 zdań nie wystarczyło:)
Update:
Odnotowałem sobie Davida Wilkersona, bowiem w Kościele Zielonoświątkowym cieszy się on bardzo wielkim autorytetem. Autorytet ten wynika w dużej mierze ze stworzenia przez Wilkersona sieci Teen Chalenge. Link do polskiej filii jest tu. Warto również zwrócić uwagę, na proroctwa, które od pewnego czasu wygłasza ten amerykański duchowny. W tradycji nie tylko amerykańskich kościołów ewangelicznych stwierdzenia typu: "mam słowo od Pana", czy też "Duch Święty natchnął mnie" są czymś dość częstym. Nie zamierzam tutaj próbować oceniać ich autentyzmu. Jeżeli jednak wygłasza je osoba tak charyzmatyczna jak Wilkerson, to ich spełnienie się lub nie z pewnością będzie mieć znaczenie dla zielonoświątkowej społeczności.

Brak komentarzy: