niedziela, 1 maja 2011

Do obrazu mówił dziad ...

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\mated\VideoTutorials.htm
Przede wszystkim, jeżeli znasz angielski może pomiń filmik znajdujący się poniżej. Zamiast niego obejrzyj wprowadzenie do programu WorldWide Telescope autorstwa Jonathana Faya. To na nim się usiłowałem wzorować tworząc poniższe "dzieło":

Przy jego tworzeniu jak przysłowiowy "dziad, który mówił do obrazu a ten ani be ani me". Nie zdawałem sobie sprawy, że prosta narracja opisująca interfejs WWTeleskopu sprawi mi aż tyle kłopotu. Niemniej, skoro już filmik powstał, mam nadzieję że będzie choć trochę przydatny w zaznajomieniem się z interfejsem programu. Przy okazji z czystej ciekawości postanowiłem wypróbować co stanie się po przyłączeniu do którejś z powiązanych z WWT społeczności. Zdecydowałem się na Sky & Telescope, czego efekt widać poniżej: W dolnym panelu pojawiły się charakterystyczne miniatury, których kliknięcie prowadzi do artykułów znajdujących się na stronach S&T - tym konkretnie przypadku poświęconych M81, M82 oraz M101. Ciekawa właściwość, o której nie wiedziałem wcześniej będąc przekonany o tym, że na dolnym panelu wyświetlają się wyłącznie miniatury odnoszące się do zdjęć lub seansów. Aż prosi się, aby w podobny sposób dowiązać do WWT teksty znajdujące się, powiedzmy, na polskiej edycji APOD'u. Gdy tylko dowiem się jak to zrobić, dam znać;)

Brak komentarzy: