poniedziałek, 30 maja 2011

"Eyes on the Sky"

I:\pappert\guideddiscovery\gwiazdygwiazdozbioryplanety\eyesonthesky\EyesontheSkyIndeks.htm
Dziś przypadkiem trafiłem na stronę "Eyes on the Sky". Poświęcona jest ona filmowi dokumentalnemu zrealizowanemu jeszcze w 2009r. pod tym samym tytułem. Dokument jest poświęcony historii teleskopu, poczynając od Galileusza kończąc zaś na czasach współczesnych. Mało tego, znajdziemy tam również sam film podzielony na siedem części i zapisany w różnorodnych formatach umożliwiających pobranie go tak, jak nam pasuje. Dokument powstał dzięki współpracy szeregu instytucji zaangażowanych w organizację Międzynarodowego Roku Astronomii, przy czym główne znaczenie odegrały Europejska Agencja Kosmiczna oraz Europejskie Obserwatorium Południowe. Film trwa 60 minut, ze stron możemy pobrać również skrypt oraz napisy w różnych językach, między innymi polskim. Poniżej zamieszczam jego pierwszą część:
Loading player...
Nie widziałem jeszcze kolejnych, sądząc jednak po tej zapowiadają się całkiem ciekawie. Myślę też, że ze względu na zawartość dokument ten może się świetnie nadawać jako inspiracja do seansów WWT. Powstrzymam się jednak może z ostatecznym osądem do momentu gdy obejrzę całość. Druga strona, do której dziś obejrzenia chciałbym zachęcić to poświęcona czarnym dziurom Black Holes, znajdująca się w serwisie hubblesite.org:
Trafiłem na nią myszkując po edukacyjnych postach znalezionych u Bruce'a.Urzekła mnie ona ze względu na pomysł oraz jako inspiracja nie tylko pod WWT ale również pod Celestię. Pod Orbitera już nie ... chociaż odkąd zainstalowałem sobie WarpDrive możliwości podróżowania bez konieczności wgryzania się w zawiłości mechaniki orbitalnej całkiem mi wzrosły:)

1 komentarz:

Joanna Zadrożna pisze...

Świetny wpis. Będę na pewno tu częściej.