sobota, 10 maja 2008

Zakrycie Marsa

Dzisiaj miało miejsce dzienne zakrycie Marsa przez Księżyc. Pogoda sprzyjała raczej opalaniu niż obserwacjom. Niebo pokryte było Cumulusami a Słońce przygrzewało jak "ściekłe". Księżyc wyłaniał się co jakiś czas zza chmur. Nerwowo patrzyliśmy na zegarek czy TO JUŻ. Niewiele można było zobaczyć. Sam fakt wyjścia i niecodzienna sytuacja w jakiej można było uczestniczyć była satysfakcjonująca. (Dorota) Niestety, przy sprzęcie jakim dysponuję mogłem najwyżej pomarzyć o jego obserwacji. Niemniej, "dla potomności" wykonałem zdjęcie:Pozostałe zdjęcia są w tym albumie (ostrzegam, żadna rewelacja).
Na Stellarium zjawisko to wyglądało o 14:24 tak:Za to wieczorem o 20:48UT miała miejsce spektakularna koniunkcja Ziemi, Księżyca oraz Marsa:Każdy chętny może obejrzeć to zjawisko. Wystarczy mieć Celestię 1.5 i kliknąć w ten link.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Też czekałem na to rzadkie zjawisko.Mam tylko lornetkę,więc niewiele zobaczyłem.Ale jak mogłem zapomnieć o Stellarium?Porażka!
Pozdrawiam

Unknown pisze...

Proponuję jeszcze zabawy z Celestią. Dla mnie ten program to odlot. Szczególnie możliwość ustawiania dowolnego miejsca i czasu "obserwacji".