poniedziałek, 22 czerwca 2009

AMSO zainstalowane.

Widoczne w tym poście grafiki powstały w trakcie testów instalacji AMSO których dokonałem wczoraj i częściowo dzisiaj rano. Przypomnę, że jest to symulacja programu Apollo - jej świetna charakterystyka znajduje się tutaj. Najbardziej obawiałem się, czy mój komputer "udźwignie" grafiki związane z kompleksem startowym.
Podszedłem zatem do tematu dość ostrożnie, dokonując instalacji AMSO na możliwie odchudzonej wersji Orbitera.
Pierwsze wrażenia po uruchomieniu: dodatek jest "elegancki" - pomimo słabej konfiguracji mojego komputera chodzi płynnie. Na dokumentację, która jest przejrzysta i przystępnie napisana składają się: AMSO - User-manual, będący podstawowym podręcznikiem, EVA on the Moon, opisujący elementy misji realizowane na powierzchni Księżyca: z niego pochodzi powyższa mapa działania astronautów misji Apollo 17, Apollo 13 "Houston, we've got a problem", z którego zamieszczam grafikę przedstawiającą ostatnie chwile przed wejściem w atmosferę: Kolejnymi dokumentami są:
Apollo Powered Descent Guidance - opisuje on lądowanie na Księżycu.
Free Return TLI Trajectory - króciutki lecz bardzo ciekawy dokument opisujący trajektorię powrotu swobodnego. Próbowałem znaleźć coś na ten temat w polskim Internecie. Niestety, wprowadzenie hasła trajektoria powrotu swobodnego do wyszukiwarki nie zwróciło mi żadnej definicji, lecz linki typu: Apollo 13, Apollo 15, Chandrayaan 1, Swobodny powrot z Ksiezyca,. Pozostało mi zatem poszperanie w anglojęzycznym Internecie, gdzie znalazłem przykładowo to. Więcej na razie nie chciało mi się szukać.
Ostatni PDF w podstawowej dokumentacji to AMSO - A Trubute to Dennis: My Good Friend. Poświęcony jest on Dennisowi Hare, znanemu w społeczności Orbitera jako LazyD. Zmarł on w ubiegłym roku. Swoistym, wzruszającym sposobem na uczenie jego pamięci stało się umieszczenie wirtualnego pomnika w dystrybucji AMSO. O tym, między innymi jest ten dokument. Pozostaje teraz dokonać "tuningu", opierając się po części na dokumentacji, po części zaś na wskazówkach znajdujących się na polskim forum Orbitera.
Na koniec - zainstalowałem IMFD v. 5.3. Na tym, na razie (1 lipca 2009) kończę.

Brak komentarzy: