niedziela, 23 sierpnia 2009

Gallia.

Szperając po Internecie w poszukiwaniu narzędzi mogących się przydać do tworzenia prezentacji związanych ze Skałami i lodem w Układzie Słonecznym nie mogłem się powstrzymać, by ponownie nie sięgnąć do tekstu Hector Servadac w Celestii, który napisałem przeszło rok temu.
W efekcie dokonałem instalacji i testów znakomitego dodatku Runara Thorvaldsena, poświęconego powieści Juliusza Verne'a "HECTOR SERVADAC Podróż wśród gwiazd i planet Układu słonecznego". Powyższe grafiki przedstawiają moment kolizji komety Gallia z Ziemią, w efekcie której niewielki fragment skorupy ziemskiej wraz ze znajdującymi się na nim ludźmi zostaje uniesiony w niezwykłą podróż. Dla tych, którzy chcą ją poznać w skrócie mam link do streszczenia w Wikipedii, poniżej zaś zamieszczam jej krótkie kalendarium pochodzące ze strony Thorvaldsena. Linki znajdujące się w tym kalendarium zadziałają po instalacji dodatku. Instalacja ta jest typowa, z jednym zastrzeżeniem - należy je umieścić w obrębie folderu extras Celestii 1.4+. Przy najnowszej Celestii dodatek Thorvaldsena nie zadziała. Oto kalendarz:
  • 24 grudnia 1872: Kometa Galia kieruje się w stronę wnętrza Układu Słonecznego.
  • 31 grudnia 1877: Przelot obok Neptuna.
  • 01 stycznia 1880: Spotkanie komety z Ziemią. Fragmenty skorupy ziemskiej zostają porwane przez kometę.
  • 09 marca 1880: Peryhelium.
  • 18 kwietnia 1880: Przelot obok Wenus.
  • 11 listopada 1880: Przelot obok Jowisza.
  • 15 listopada 1880: Rozbitkowie skupieni wokół Servadaca przenoszą się do miejsca o nazwie Nina´s Hive. Opuszczenie Dobryny.
  • 01 stycznia 1881: Przelot obok Saturna.
  • 19 lutego 1881: Aphelium
  • 21 września 1881: Przechwycenie asteroidy Neriny.
  • 26 listopada 1881: Przelot obok Marsa.
  • 15 grudnia 1881: Utrata Neriny, odłączenie się od Galii Gibraltaru.
Grafiki widoczne powyżej pobrałem bezpośrednio ze strony Thorvaldsena, do której odwiedzenia gorąco zachęcam. Można tam znaleźć informacje dotyczące powstawania samego dodatku, jest oczywiście kalendarium, które przetłumaczyłem powyżej oraz cały tekst powieści Verne'a. Cały ten materiał, o ile dobrze zrozumiałem, można wykorzystywać do celów edukacyjnych i niekomercyjnych. Na koniec jeszcze parę hiperłączy: tutaj znajduje się strona, dzięki której możemy prześledzić trasy podróży bohaterów powieści Verne'a, przykładowo poniżej zamieszczam lokalizację miejsc, które odwiedził Phileas Fogg: Trafiłem na nią za pośrednictwem strony Andrew Nasha. Garmt de Vries z kolei podpowie nam, jak można zbudować własnego Nautilusa.

Brak komentarzy: