piątek, 28 sierpnia 2009

Portal to the Universe.

Zacząłem dzisiaj robić coś, co powinienem był już zrobić dawno - mianowicie mapy do wirtualnego kosmosu edukacyjnej Celestii Franka Gregorio. Poniżej zamieszczam reprodukcję pierwszej z nich: Wykonałem ją w programie Concept Draw Mind Map. Jak to działa? Popatrzmy na fragment rysunku: Jeżeli kliknę małą ikonkę znajdującą się obok gałęzi Amazon basin, to w Celestii rzuci mnie dokładnie nad miejsce, skąd widać Nizinę Amazonki:
Podobnie będzie z przekrojem skorupy ziemskiej, huraganem Katrina, kosmicznym teleskopem Hubble'a oraz wszystkimi lokalizacjami pokazanymi na pierwszej z grafik w tym poście. W ten sposób można skonstruować swoisty portal, umożliwiający o wiele łatwiejszą nawigację po wirtualnym kosmosie. Oczywiście, trzeba mieć zainstalowane zarówno Celestię jak i program do tworzenia map - z tym jednak nie powinno być kłopotu. Darmowych programów do tworzenia map myśli jest naprawdę sporo. Przejdę teraz na chwilę do tytułu posta - zaczerpnąłem go od nazwy strony, na którą natrafiłem bodajże za pośrednictwem Flying Singera. Jest to swoisty agregat różnorodnych informacji o kosmosie, zorganizowanych w przejrzystą czytelną formę. Na szybko zlinkowałem sobie znalezione za jego pośrednictwem: Nuclear Fusion and Its Future Uses In Spacecraft (trochę nawiązując do ostatniego posta), Astroblog (niezłe instrukcje dotyczące korzystania z Celestii i Stellarium) oraz podcast Lightest Exoplanet Found - z ciekawości, czy mowa w nim o planecie, którą widać poniżej:
Na to pytanie postaram sobie odpowiedzieć w grudniu.

Brak komentarzy: