wtorek, 26 sierpnia 2008

Zdalne sterowanie w Orbiterze.

Zdarzyło mi się mieć nieplanowaną prezentację Orbitera. Nie miałem joysticka, a komputer na którym pracowałem nie posiadał klawiatury numerycznej. I trochę zgłupiałem. Nie mając dostępu do silniczków korekcyjnych nie za wiele mogłem pokazać. Tymczasem taki problem można łatwo obejść. Jak? Pokazuje to grafika u góry.
Widoczne w prawym dolnym obszarze tej grafiki okienko nazywa się Orbiter Remote Vessel Control. Umożliwia ono dostęp przy pomocy myszki do sterowania silnikami oraz daje możliwość uruchomienia podstwawowych autopilotów. By je wyświetlić należy najpierw klawiszem F4 przywołać menu główne, następnie klikając przycisk Custom uruchomić okienko Custom functions (widoczne u góry grafiki), wybrać z listy Remote Vessel Control na koniec zaś kliknąć OK. W podobny zresztą sposób można wywołać zewnętrzny obraz wyświetlaczy MFD - co zresztą też zrobiłem.

Brak komentarzy: