wtorek, 19 sierpnia 2008

Virtual astronaut: Moduł ratunkowy.

Wykonałem kopię bezpieczeństwa Orbitera. Następnie zainstalowałem rozszerzenie Rescue Module, którego autorem jest Space Snoopy.Moduł ten po opuszczeniu ładowni zostaje nadmuchany - w czym przypomina eksperymentalne moduły Genesis I i II o których pisałem w poście Nie tylko ISS . Dla przypomnienia odwiedziłem stronę Bigelow Aerospace, gdzie znalazłem grafikę przedstawiającą trzeci moduł:Nazywa się on Sundancer, zaś jego wystrzelenie planowane jest na początku przyszłej dekady. W odróżnieniu od testowych modułów Genesis I i II Sundancer będzie posiadał system podtrzymywania życia umożliwiający pobyt na jego pokładzie załogi. Będzie też posiadał system umożliwiający zmianę położenia w przestrzeni oraz będzie zdolny do zmiany wysokości orbity. Jeżeli wszystkie testy zakończą się sukcesem, Sundancer stanie się pierwszym z elementów komercyjnej stacji kosmicznej.
Tymczasem w symulacji start nastąpił około 12:00UTC.Symulację zakończyłem znajdując się na ładnej, kołowej orbicie: Zapisałem ją w scenariuszu virtualastronaut\04orbita222.scn

Brak komentarzy: