
Jednym z efektów mojego udziału w Multiastro jest wizyta na stronach programu
Równać Szanse. Zadaniem programu jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży ze wsi i miast do 20 tysięcy mieszkańców. Jego twórcą jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, a administratorem Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży. Podstawowym celem programu Równać Szanse jest wsparcie inicjatyw społecznych służących wyrównywaniu szans edukacyjnych, a tym samym startu życiowego dzieci i młodzieży z terenów wiejskich oraz miejscowości do 20 tysięcy. mieszkańców.
Przeglądając ich strony, trafiłem na
link prowadzący do modelowych projektów.

Trafiłem tam na
Klub Młodego Odkrywcy, który jest projektem Kłodzkiego Towarzystwa Oświatowego. Jak czytam we wstępie:
Celem projektu „Klub Młodego Odkrywcy” jest rozbudzanie zainteresowań młodych ludzi naukami ścisłymi. Zajęcia prowadzone w Klubie są odpowiedzią na anachroniczny sposób nauczania fizyki, matematyki, chemii i innych nauk z tej gałęzi wiedzy, który całkowicie pozbawia uczniów naturalnej wyobraźni i chęci doświadczania. W przeciwieństwie do lekcji w szkole w Klubie nie wychodzi się od teorii, ale od praktyki. Założeniem projektu jest, że każdy jego uczestnik samodzielnie przeprowadza eksperyment lub doświadczenie. Dzięki temu pytanie o to, w jaki sposób można wytłumaczyć jego przebieg staje się naturalne.Po rejestracji pobrałem dwa e-booki, zawierające opisy doświadczeń realizowane w ramach Klubu odkrywców (około 500 opisów). Zobaczymy, na ile się przydadzą i czy da się je "ożenić" z
wirtualnym astronautą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz