niedziela, 24 sierpnia 2008

Zakrycie Plejad: Nie załapałem się.

Niestety, na zakrycie Plejad o którym pisała Dorotka nie załapałem się. Ani w realu (z powodu chmur), ani nawet w Orbiterze. Powyższa grafika została już wykonana po nastąpieniu tego zjawiska - Orbiter pokazywał czas 21:32UT. Zapisałem to w scenariuszu 08pozakryciuplejad.scn. Dlaczego tak się stało? Może niewłaściwie odczytałem godzinę wystąpienia zjawiska (czasy mi się zawsze mylą). A może po prostu zbyt powoli manewrowałem Deltą?
Na początek wysunąłem antenę. Następnie wybrałem jako cel śledzenia Księżyc. Starałem się przy tym ustawić tak sztuczny horyzont, by Delta była ustawiona mniej więcej równolegle do powierzchni Ziemi. Następnie przeszedłem na obserwacje komputera pokładowego - cały czas będąc przy tym na środkowym panelu.
Manewrowałem silniczkami korekcyjnymi tak długo, aż wartości Antenna rel heading oraz Antenna rel pitch zbliżyły się jak najbardziej do 0.
Dopiero potem przełączyłem się na widok przez okno kabiny. Trochę zbyt późno.

Brak komentarzy: