wtorek, 30 września 2008

Celestia Educational 2008: Witamy na pokładzie.

Miałem na razie nie instalować Celestia Educational Activities 2008 - ale zmieniłem zdanie. Poniższa grafika, przedstawiająca Marsa sugeruje, że instalacja podstawowego pakietu się powiodła.
Od CelEdu 2008
W trakcie startu jednak Celestia wyświetliła to:
Od CelEdu 2008
Czuję więc, że czeka mnie lekkie polowanie na błędy. Pierwsze wrażenia: podstawowy program instalacyjny jest dość spory - zajmuje bowiem 370MB. Po jego uruchomieniu następuje instalacja do folderu o domyślnej nazwie C:\Program Files\Celestia151-ED. Po ukończeniu instalacji folder ten waży 565 MB i zawiera 822 pliki i 61 podfolderów. Na moim komputerze, wyposażonym w słabą kartę graficzną z 64MB uruchomienie nastąpiło całkiem sprawnie. Pewne zacięcie wystąpiło gdy zbliżyłem się do Marsa - co nie zaskoczyło mnie specjalnie uwzględniając fakt ładowania dużej tekstury.
Instaluję teraz kolejno: Educational Base Package oraz The World of Celestia. Lekkie problmy z LUą. Niemniej:
Od CelEdu 2008
... robi się nieźle. Dokładam jeszcze Activities 1&2 - The Universe:
Od CelEdu 2008
No proszę! Tego się nie spodziewałem. Obserwatorium w Mount Palomar - i to z rozsuwaną kopułą:). Na szybko sprawdzam jeszcze wszystkie hiperłącza w dokumencie towarzyszącym temu dodatkowi - wygląda na to, że wszystko w zasadzie jest OK. Teraz czekają mnie instalacje kolejnych części pakietu oraz spokojne testy. A swoją drogą, uwzględniając fakt że mój komputer posiada minimalną konfigurację, jak na potrzeby programu, to ciekaw jestem, kiedy padnie. W poprzednich educationalach następowało to czasami w symulacji poświęconej powstawaniu Księżyca (fragmenty zawierające duże ilości obiektów) oraz w symulacji poświęconej poszukiwaniu pozaziemskich cywilizacji.

Brak komentarzy: