sobota, 20 września 2008

X 15

Właśnie przed chwilą sfinalizowałem transakcję dotyczącą kupna modelu X 15 i mam nadzieję, że przesyłka dotrze do środy.
Odnalezienie tego modelu nie było takie proste, jak początkowo myślałem. Owszem, nie było by problemu, gdybym zdecydował się na zakup za granicą - lecz ten wariant odpadał ze względu na koszty wysyłki. Dopiero uważniej czytając ogłoszenia na Allegro udało mi się znaleźć sklep, gdzie jeszcze były dwa modele. Jak ustaliłem, przesyłka zostanie zrealizowana w poniedziałek. Tymczasem zaś przeglądam sobie Internet w poszukiwaniu informacji o tej niezwykłej maszynie.
Tak wygląda model w wykonaniu jednego z użytkowników forum www.modelwork.pl:Zdjęcie to pobrałem z wątku X-15 Experimental Aircraft 1/72 Revell gdzie znajduje się więcej zdjęć oraz parę ciekawych informacji na temat malowania tego modelu.
Tak z kolei wygląda model na zdjęciu pochodzącym z serwisu http://www.modelhobbies.co.uk: Podstrona tego serwisu gdzie można go zamówić znajduje się tutaj.
Kolejna grafika pochodzi z jednego z filmów znajdujących się na stronie poświęconej symulatorowi X 15 który jest rozszerzeniem do programu Microsoft Fflight Simulator o wersjach X i 2004:Wszystkie te filmy znajdują się na YouTube tutaj. Warto też zwrócić uwagę na linki do stron poświęconych X 15. Ich wybór znajduje się tutaj.
I jeszcze ostatnia grafika:Pochodzi ona ze strony poświęconej rozszerzeniu umożliwiającemu zabawę wirtualnym X 15 na Orbiterze. Rozszerzenie to nazywa się ProjectX-15 V.2.0 i znajduje się na OrbitHangarze. Jego autorami są Greg Burch oraz Scott Conklin. By cieszyć się w pełni tym dodatkiem trzeba zainstalować również ProjectX-15 Edward & High Range oraz bibliotekę spacecraft3.dll którą można pobrać z tej strony.
Update:
Postanowiłem jeszcze dołożyć następujące linki:
Zdjęcie poniżej zostało wykonane 21 czerwca 1962, pochodzi zaś z archiwum Dryden Flight Research Center: Więcej zdjęć X-15 można znaleźć na stronie Dryden Aircraft Photo Collection konkretnie zaś pod tym adresem.
Kolejna grafika przedstawia dodatek X 15 który można zainstalować w Microsoft Flight Simulator 2002:Autorem tego dodatku jest Massimo Altieri, znajduje się zaś on w repozytorium SimViation, konkretnie zaś tutaj.

1 komentarz:

Adrian Moczyński pisze...

Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.