piątek, 11 kwietnia 2008

Pocztówki z orbity: Podsumowanie planet

Scenariusz: planetyzestawienie.scn
Rysunek powyżej pochodzi z symulacji ustawionej na 8 kwietnia na godzinę 6:59. W małym, niebieskim obramowaniu widać planety przy ustawionym 10 stopniowym polu widzenia. Wszystkie zostały sfotografowane z orbity wokółziemskiej - z jednym wyjątkiem: Ziemia wraz z Księżycem została sfotografowana z okolic Marsa. Powyżej i obok są te same obrazy planet, tyle że powiększone przy pomocy IrfanView.
Po co to wszystko? Warto zwrócić uwagę, że po powiększeniu widać wystarczająco wiele cech umożliwiających zidentyfikowanie która plamka przedstawia którą planetę. Jakie zadania można dzięki temu wymyślić? - odpowiedz na to pytanie czytelniku sobie sam.
Tymczasem planetarna część "Pocztówek z orbity" dobiegła końca. Pora na mały wykaz:
  • Merkury: pisałem o nim tutaj
  • Wenus: pisałem o niej tutaj
  • Ziemia: pisałem o niej tutaj
  • Mars: pisałem o nim tutaj
  • Jowisz: pisałem o nim tutaj
  • Saturn: pisałem o nim tutaj
  • Uran : pisałem o nim tutaj
  • Neptun: pisałem o nim tutaj
  • Pluton i reszta: pisałem o nim tutaj
Pozostaje jeszcze określić granice czasu trwania misji. Z poniższej grafiki:
wynika że tlen wyczerpie się za 18 dni. A zatem orientacyjnie mam czas do 26kwietnia. Zerkam do kalendarza zjawisk astronomicznych panów Wilanda i Czechowskiego by odnotować sobie jakie zjawiska astronomiczne uwzględnić w symulacjach:

Brak komentarzy: