środa, 2 kwietnia 2008

Wenus

Zachęcony obserwacjami z 30 marca zastanawiałem się, na ile jest możliwe dostrzeżenie obecnie Merkurego oraz Wenus. Pogoda nie pozwoliła mi sprawdzić tego w praktyce. Sądząc jednak po grafice wygenerowanej w Stellarium, obserwacje mogą być na razie niemożliwe. Po prostu obie planety są zbyt blisko Słońca. A zatem - symulacja. Rozpocząłem od ustawienia czasu w Orbiterze na 6:48.Odnotowałem swoje położenie: i zapisałem scenariusz: postcardsfromorbit\wenus01.scn
Po wielu manewrach wspomaganych używaniem Orbiter Remote Vessel Control udało mi się uzyskać taki oto obraz: Odnotowałem jeszcze kształty orbit oraz parametry Wenus: i zapisałem scenariusz: postcardsfromorbit\wenus02.scn Na koniec grafika z Celestii:Po lewej stronie widać planetę tak, jakby nie posiadała atmosfery. Aby uruchomić Celestię z tym widokiem kliknij tutaj. Natomiast po prawej widać orbity Merkurego, Wenus oraz Ziemi w momencie, gdy zakończyłem symulację. Odpowiedni link do Celestii jest tu.

Brak komentarzy: