poniedziałek, 14 kwietnia 2008

Selene, Mars i Bliźnięta

Selene, uznawana za personifikację Księżyca. Białolica, odziana w śnieżnobiałe szaty, co wieczór, gdy jej brat Helios kąpał swe rumaki, wyjeżdża na swym dwukonnym rydwanie i oświetla swym tajemniczym blaskiem Ziemię. To z Wikipedii. Postanowiłem troszeczkę nadgonić kalendarz Wilanda i Czechowskiego:Ujrzałem Selene gdy znajdowałem się gdzieś nad południowym Pacyfikiem:Zapisałem to w scenariuszu selene.scn. Księżyc-Selene właśnie wschodził. Do połowy skąpany w mroku, znajdujący się w fazie noszącej nazwę pierwszej kwadry. Przy ustawionym polu widzenia o szerokości 10 stopni niestety, nie wyglądał zbyt okazale. Od czego są jednak dodatki ...
Zmniejszając dalej pole widzenia przy pomocy Telescope MFD udało mi się uzyskać taki widok jak ten:Zapisałem to w pliku:selene01.scn
Na następne zjawisko troszeczkę się spóźniłem (moonandmars.scn):Marsa i Księżyca w Bliźniętach "złapałem" 20minut po czasie. Tym razem przy pomocy teleskopu "ustrzeliłem" Marsa (marscloser.scn):Oczywiście w towarzystwie nieodłącznych Deimosa i Fobosa:

Brak komentarzy: