poniedziałek, 14 kwietnia 2008

Właściwie, to gdzie ja jestem?

Powyższe zdjęcie pochodzi z symulacji zapisanej w pliku: gdziejestem.scn i przedstawia Deltę zawieszoną nad ... właściwie czym? Jeżeli nacisnę klawisz F9 to zobaczę widok w trybie planetarium:Dowiem się z niego, że gwiazdy widoczne przede mną należą do konstelacji Delfina, zaś pode mną widać stacje polarne Belgrano oraz Halley. Z kolei jeżeli przejdę na widok wnętrza kabiny przy pomocy klawisza F1:to widoczny po prawej stronie Map MFD podpowie mi, że lecę właśnie nad południową czapą polarną, moja prędkość wynosi 27911km/h, znajduję się na wysokości 229.11km, zaś dziób Delty skierowany jest w kierunku, którego azymut wynosi 330 stopni:Z kolei gdy nacisnę teraz klawisz strzałki w lewo, zobaczę Surface MFD: Dowiem się dzięki niemu, jaka jest długość i szerokość geograficzna miejsca, nad którym się właśnie znajduję, oraz jak ustawiona jest Delta względem horyzontu.
Reasumując:
Przy pomocy Orbitera można łatwo ustawić symulacje, w których w oparciu o zadane informacje trzeba odgadnąć miejsce, nad którym właśnie znajduje się wirtualny statek kosmiczny. Można w ten sposób bawić się w układanie zagadek czy quizów geograficznych.
Spróbujcie zresztą sami rozwiązać następującą zagadkę:
Jak nazywa się jezioro oznaczone czerwoną elipsą na poniższym zdjęciu:
Podpowiedź 1:Podpowiedź 2:Podpowiedź 3:Podpowiedź (a właściwie odpowiedź;) 4:Na koniec jeszcze przygotowałem sobie mapę podzieloną na sektory. Lecz o tym w następnych odcinkach.

Brak komentarzy: