niedziela, 6 kwietnia 2008

Jowisz

Symulację dotyczącą Jowisza ustawiłem na 2 kwietnia. W tym czasie planeta znajdowała się w pobliżu gwiazdozbioru Strzelca:
Początek symulacji zapisałem w pliku jowisz.scn. Następnie ustawiłem pole widzenia na 10 stopni i zapisałem obraz planety:Powiększyłem go czterokrotnie: i proszę ... poczułem się trochę jak Galileusz, gdy po raz pierwszy obserwował planetę przez swój prymitywny teleskop. Postanowiłem sprawdzić co "widzę" przy pomocy Celestii. Ustawiłem datę, czas i pole widzenia analogicznie jak na rysunku powyżej: ... i niestety, zgłupiałem, gdyż widok z Celestii niezbyt wiele mi pomógł.
Pozostało zatem użycie teleskopu: Pierwsze zbliżenie nie dało zbyt wiele. Kolejne: pozwoliło zlokalizować Io oraz Ganimedesa: Wreszcie ostatnie: pozwoliło zlokalizować wszystkie księżyce galileuszowe. Zapisałem to w scenariuszu: galileanmoons.scn.
I jeszcze na koniec porównanie z Celestią (link): Podobnie jak poprzednio, sposób wyświetlania sytuacji dla zadanego tego samego miejsca i czasu obserwacji okazał się zgodny.

Brak komentarzy: