poniedziałek, 2 marca 2009

Kolorowanki dla dzieci - Grecja starożytna.

Po zwiedzeniu wzdłuż i wszerz Aten, wpadłam na pomysł, aby przybliżyć dzieciom to miasto. Rozglądając się za pamiątkami dla moich pociech nie znalazłam niczego, co mogłyby pomalować. Oczywiście kupiliśmy z Jackiem pamiątki dla nich, np. lalkę przedstawiającą boginię Atenę czy koszulki z motywami greckimi. Nie było natomiast nic dla naszych maluchów, miały wtedy 4 i 6 latek, co mogło by im przybliżyć choć trochę historię i kulturę tego miejsca. Stąd zrodził się pomysł stworzenia kolorowanki o Atenach. Naszkicowałam Akropol, boginię Atenę i Afrodytę, postacie wiatrów ze słynnej Wieży Wiatrów położonej u stóp Akropolu. Oczywiście nie mogło zabraknąć godła oraz żołnierza w stroju ludowym, pajacyka jak nazwały go moje dwa skarby. Urzekły mnie także figurki cykladzkie, one także znalazły swoje miejsce w mojej kolorowance. Rysunki zostały zeskanowane i zapisane w formacie PDF, zachęcam do ich pobrania i miłego spędzenia czasu z dziećmi.


1 komentarz:

Zenio pisze...

Dziękujemy :)
Właśnie korzystamy :)