niedziela, 15 marca 2009

"Nasze czyny za życia brzmią echem w wieczności."

Z przyjemnością ogląda się filmy, których bohaterami są prawi ludzie, a które przy tym są sprawnie zrobione. Dlatego obejrzałem "Gladiatora" jeszcze raz. Zamieszczony fragment filmu przedstawia inscenizację bitwy pod Zamą, która jest jedną z kluczowych scen filmu. Mnie jednak najbardziej utkwiła w pamięci jedno ze zdań, wypowiadanych przez Maximusa - to ono jest tytułem posta. Przy okazji, projekcja filmu przypomniała mi o projekcie Rome Reborn, realizowanym przez Institute for Advanced Technology in the Humanities Uniwersytetu Virginia. Jego celem jest wirtualna rekonstrukcja starożytnego Rzymu poczynając od roku 1000 p.n.e kończąc na 550 roku naszej ery. I tu spotkała mnie przyjemna niespodzianka - jak się okazuje, dzięki współpracy z Google Earth można już zwiedzać starożytny Rzym z roku 320 naszej ery.

Brak komentarzy: