niedziela, 30 listopada 2008

Niebo dla ciebie.

Grafika powyżej, wygenerowana jak zwykle przy pomocy Orbitera przedstawia położenie Jowisza, Wenus oraz Księżyca dziś po zachodzie Słońca. Tak zaś wyglądać to będzie jutro:Tym razem grafika na której złapałem zakrycie Wenus przez Księżyc pochodzi z serwisu Your Sky. Na serwis ten trafiłem wczoraj dzięki postowi Emily Lakdawalla. Autorem Your Sky jest John Walker, jeden z autorów Auto CAD-a. Your Sky umożliwia szybkie i proste generowanie map nieba dla zadanego miejsca obserwacji. W zależności od potrzeb, możemy przy jego pomocy uzyskać: mapy nieba o zadanej przez nas kolorystyce, widok nieba nad horyzontem dla danego kierunku, powiększenia dowolnego fragmentu sfery niebieskiej.
Jeszcze na koniec - ze stron Furmilabu można też pobrać program Home Planet, umożliwiający generowanie map nieba identycznych jak Your Sky. Co ciekawe, jest on dostępny w wersjach dla Windows poczynając od wersji 3.1, są również dostępne jego źródła. Gdy patrzę na jego wygląd, tak jakoś przypomina mi się nasz rodzimy AstroJaWil. Nie, żebym oba te programy ze sobą porównywał - wydaje mi się że w tym wypadku to porównanie nie miało by specjalnego sensu - po prostu wydaje mi się, że obaj ich autorzy mają ze sobą wiele wspólnego.

Brak komentarzy: