czwartek, 6 listopada 2008

Enceladus z bliska.

Zdjęcie poniżej przedstawia powierzchnię Enceladusa, jednego z księżyców Saturna.Zostało ono wykonane przez sondę Cassini z odległości zaledwie 1700km, zaś opublikował je wczorajszy Apod. Uniosłem się ambicją i postanowiłem powtórzyć podobny wyczyn przy pomocy Orbitera. Niestety, szczytem mych umiejętności okazało się to:
Powyższa grafika została wykonana przy pomocy z orbity wokółziemskiej przy pomocy Telescope MFD. Nie używałem przy tym możliwości zablokowania celu, gdyż miga mi przy tym ekran. Nie pozostawało zatem nic innego jak paniczne manewrowanie silniczkami korekcyjnymi by utrzymać w centrum ekranu uciekający stale księżyc. Poddałem się przy szerokości pola widzenia rzędu 0.0031 stopnia. Być może kiedyś spróbuję jeszcze zejść niżej.

Brak komentarzy: