piątek, 18 września 2009

Co słychać w MOA?

Od czasu naszej ostatniej wizyty dość regularnie zaglądam na stronę Młodzieżowego Obserwatorium Astronomicznego w Niepołomicach. Lokalizacja MOA zagościła również, moim zwyczajem, w Orbiterze - co widać na grafice powyżej. Właśnie przeglądam sobie ich bloga. Ostatni wpis dotyczy wizyty młodzieży z Liceum im. Czackiego z Warszawy: "Przyjechała do nas na kilka dni Basia Dłużewska z Liceum im. Czackiego wraz ze swoją klasą. Modzież z zapałem wykonuje różne zadania, biegają po puszczy, zwiedzają okolice, konstruują akwedukty z plastikowych kubeczków a nocami obserwują niebo." Hm, ciekawe, to co sobie wytłuściłem wygląda mi na typowy teambuilding. Choć pierwszy raz spotykam się z połączeniem go z zajęciami z astronomii. Świetny pomysł.
Szukam jeszcze wpisów na temat niezbyt przyjemnej sytuacji w której ostatnio znalazła się kadra i wychowankowie obserwatorium. Wynotowuję sobie kolejno: Czy to już całkowite zaćmienie obserwatorium?, No comment, Problemy MOA, Idzie nowe?, Dwa monologi zamiast dialogu. Ostatni z dziewiątego września - nowszych na razie brak. Trudno mi po szybkiej lekturze wnioskować co z tego wyniknie. Widzę tu jednak, niestety, brak równowagi sił. Przewaga burmistrza (bynajmniej nie w argumentach) jest dość znaczna. Oby nie wynikła z tego sytuacja w stylu "bo to Polska właśnie". Zobaczymy.

Tymczasem w najbliższym czasie MOA organizuje:
Czegoś chyba nie doczytałem, gdyż w protokole jest mowa o 18 osobach, podczas gdy z zestawienia tabelarycznego w jego dalszej części wynika że jest ich 14.
Co będzie dalej? Pokaże czas.

Brak komentarzy: