niedziela, 6 września 2009

Jowisz - podejście pierwsze.

Za sprawą forum Orbitera oraz panów mcwgogs'a i shimz'a mój Orbiter wzbogacił się o nowe powierzchnie Jowisza, Europy, GanimedesaKalisto i Io, którą widać na grafice poniżej:
Powstały one w oparciu o dane znajdujące się na stronach USGS. No, może z wyjątkiem Jowisza, którego nowa skóra powstała w oparciu o dane misji Cassini. Postanowiłem jak zwykle pomyszkować. Ponieważ przypomniał mi się papierowy model Księżyca, który udało mi się onegdaj znaleźć przy okazji poszukiwań do outdooru o archeologii, zacząłem szukać podobnych modeli księżyców Jowisza. Efektem tego są:
Strona Planetary Icosahedrons. Sami domyślcie się, co wyjdzie ze sklejenia siatek widocznych poniżej: Jeżeli powstałe bryły wydadzą się zbyt kanciaste, to zawsze możemy skorzystać ze strony Maps & Globes Gallery: Jovian Satellites: Znajdujęce się tam globusy wyglądają na całkiem duże. A przy okazji - odnalazła się brakująca wśród icosahedronów Europa. Ciągle brakuje nam Io. Jej model rozmiarów piłki do tenisa znajdziemy na stronie Tennis Ball Globes: I to by było w temacie Jowisza na dzisiaj chyba wszystko.

Brak komentarzy: