poniedziałek, 21 września 2009

Jowiszowanie z Orbiterem.

Rozpocznę może od zdjęć, przedstawiających model sondy Galileo. W latach 1995 - 2003 badała ona system Jowisza, dokonując szeregu obserwacji umożliwiających poszerzenie naszej wiedzy o tym gazowym olbrzymie i jego satelitach.
Niektóre z tych odkryć zostały opisane w zamieszczonej poniżej prezentacji:
Widoczny zaś na zdjęciach model wykonałem w oparciu o plany które można pobrać stąd.
Przejrzałem sobie trochę dzisiaj stare posty, by przyjrzeć się jak wykorzystywałem w nich najczęściej Orbitera w kontekście jowiszowych klimatów. I tak, przykładowo, tutaj bawiłem się w rekonstruowanie stylu galileuszowych obserwacji (choć przyznaję, że trochę w nietypowej formie). Tutaj z kolei interpretowałem przy pomocy Orbitera wykonane w realu obserwacje. Podobnie było w tym poście, gdzie przy pomocy orbiterowego teleskopu powiększyliśmy wykonane przez nas lornetką obserwacje:Tutaj z kolei zestawiłem ze sobą zdjęcie przedstawiające Jowisza obok Wenus z orbiterową grafiką:
Wykorzystywałem wreszcie tryb kamery zarówno do ilustracji samej planety: jak i również poszczególnych galileuszowych księżyców: Myślę, że jest tego całkiem sporo. Jedyne, o czym nie wspomniałem, to poświęcone Jowiszowi scenariusze wbudowane w Orbitera. Znajdziemy je w folderze The Solar System: Najciekawsze z nich oznaczyłem kropkami. Uwaga, scenariusze dotyczące przelotów Galileo w pobliżu księżyców Jowisza najprawdopodobniej wymagają dodatku znajdującego się tu. Osobiście na razie instalować go nie zamierzam - po prostu podmienię sondę Deltą IV lub Krukiem bądź statkiem Deep Star 2. Na koniec jeszcze wspomnę, że możemy rekonstruować przy pomocy Orbitera praktycznie wszystkie skierowane ku Jowiszowi misje. Pomocny będzie tu jak zwykle OrbitHangar, można też wykorzystać Solar System Sim.

Brak komentarzy: