czwartek, 3 września 2009

Co warto mieć do planet?

Ponieważ planety i księżyce są wrześniowym tematem IYA 2009 przerzucam sobie na drugi komputer narzędzia, które mogą się przydać przy planetarnych prezentacjach. Na początek może Kruk, który pojawił się w poświęconych Międzynarodowemu Rokowi Astronomii 2009 scenariuszach. Dorzuciłem jeszcze do niego najnowszą wersję FlyByWire oraz na wszelki wypadek starsze JoyToKey. Podróże z Celestią Franka Gregorio oraz Stellarium już mam. Przyda się również prezentacja, którą onegdaj przerzuciłem sobie na SlideShare:
Pochodzi ona z tej strony warto też pobrać towarzyszący jej skrypt. Wracając do SlideShare, warto się przyjrzeć prezentacjom znajdującym się pod zakładką Related presentations. Kolejny program to Quick Time: bez niego nie pójdą filmiki będące częścią podróży Franka Gregorio. Pora na What's the difference: pobrałem go ze strony Planetary Learnig Suite. Przyda się do pokazywania różnic - nie tylko planet:)
Z Wikipedii przydać się może na przykład ta grafika:
Ćwiczenie na temat gdzie szukać planet znajdziemy w tym pdf-ie:
Z niego wyciąłem powyższe czarno-białe grafiki. Na koniec jeszcze kolejny model Układu Słonecznego: Cokolwiek nietypowy:) O tym, jak go wykonać opowiada ten film.

Brak komentarzy: