środa, 2 września 2009

Podsumowanie sierpnia.

Widoczna powyżej grafik przedstawiajaca sondę Deep Impact zmierzającą w stronę komety Tempel 1 oraz poniższa mapa Celestii 8e zamykają sierpniowe posty. Pora zatem zamknąć miesiąc:
Edukacyjna Celestia Franka Gregorio doczekała się map: zewnętrznego Układu Słonecznego (wersja rozszerzona), wewnętrznego Układu Słonecznego (wersja rozszerzona) oraz mapy wprowadzającej. Przy okazji przetestowałem również Celestię 1.6.
Orbiter: jego kosmos został rozbudowany o asteroidy, Sednę, Plutona wraz z Charonem. Pojawiły się w nim też nowe statki: DeepStar, Carina 2, Rosetta oraz Kruk. Rozbudowałem też muzykę o tematy z Kosmicznej Odysei zaś na orbicie wokół Marsa pojawiła się nowa stacja.
Mikroskopy: znalazłem trzy: do komet, do meteorów a nawet mikroskop z Lego.
Skały i lód w Układzie Słonecznym - ten temat- rzeka pojawił się w sierpniu. Niestety, z powodu problemów z uzyskaniem suchego lodu w ilościach detalicznych nie udało nam się "ugotować" komety zgodnie z przepisem z materiałów Night Sky Network. Udało mi się natomiast: zlokalizować materiały mogące służyć za ilustrację skalno-lodowej tematyki, zaobserwować meteory w Stellarium, Orbiterze i symulatorze LP, zrobić sobie krater:), zlokalizować radiant Perseidów na Orbiterze, odnaleźć kratery na Antarktydzie, zaobserwować w Celestii upadek Tunguski oraz rozpad komety SL9. Widziałem również upadek meteorytu Sikhote Alin oraz przelot meteoru nad Jackson Lake. Streściłem sobie również wywiad z Edwardem Bowellem na temat ryzyka związanego z kosmiczną kolizją, czego na własnej skórze mogła doświadczyć kompania Hektora Servadaca. Skoro zaś o Servadacu mowa, to w Orbiterze komety się pojawiły dwie. Na koniec jeszcze jedną ze skał wysłaliśmy do Arizony. Właściwie dwie:)
Czarne dziury oraz Droga Mleczna były tematem lipcowych materiałów Night Sky Network. Z tej okazji wykonałem serię zdjęć z Mikroobserwatorium, przetłumaczyłem najczęstsze pytania dotyczące czarnych dziur, zaś w Orbiterze wylądowały pliki z markerami odpowiadającycymi lokalizacji niektórych z tych obiektów na niebie. Zlokalizowałem również kilka czarnych dziur w edukacyjnej Celestii Franka Gregorio.
Wakacje. Dorota z dzieciakami była w Pieninach, co zostało odnotowane w następujących tekstach: I po urlopie, Nasz urlop - Zamek w Niedzicy, Nasze wakacje. Spływ Dunajcem, Nasz wakacje - Sokolica i Droga Pienińska, ja w międzyczasie po raz kolejny "stacjonowałem" w Strefie Delfinkowych Przyjaciół. Pozostają jeszcze do uzupełnienia albumy ze zdjęciami.
Nasze obserwacje: tu było skromnie. Nadrobimy to myślę we wrześniu.

Brak komentarzy: